przeszkoliliśmy w 2019 roku
ponad 600 osób
przeszkoliliśmy w 2019 roku
zaufało naszemu doświadczeniu
29 firm z branży TSL
zaufało naszemu doświadczeniu
uznało szkolenie za przydatne
100 % uczestników
uznało szkolenie za przydatne

Dlaczego warsztaty?

Proces edukacji każdy z nas ma już za sobą, teraz pora na praktykę oraz praktyczne podejście do obowiązującego prawa. Masa przykładów, orzeczeń sądowych, wiele wzorów, ciągłą dyskusja a nie monolog prowadzącego.

Jeśli choć raz zastanawiałeś się nad odpowiedzią na chociaż jedno z poniższych pytań, nie zwlekaj – zorganizuj warsztaty w swojej firmie, dzięki którym poznasz swoje prawa i obowiązki.

Sukces warsztatów TSL

Kiedy i gdzie?

Najczęściej firmy decydują się na organizację warsztatów w siedzibie swojej firmy. Szkolenie trwa około 8h. Pozwala to na sprawne zebranie zainteresowanych oraz brak konieczności dojazdu. Jeżeli chcieliby Państwo zorganizować szkolenie w innej lokalizacji – my zajmiemy się resztą!
Sukces warsztatów TSL

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest spedytorom, pracownikom i kierownikom działów transportu, spedycji i logistyki, właścicielom firm transportowych i spedycyjnych, a także innym osobom odpowiedzialnym za transport w przedsiębiorstwach.

Czym różnią się nasze warsztaty od pozostałych?

Pobieramy opłatę tylko wtedy, gdy spełniło oczekiwania

Tak, jako jedyni na rynku nie boimy się o jakość naszych warsztatów. Pobieramy opłatę za szkolenie tylko wtedy, gdy uczestnicy, subiektywnie ocenią szkolenie jako „przydatne”. Stosujemy tą zasadę od 8 lat – jeszcze nigdy nas nie zawiodła.

Mało? Sprawdź, kto będzie prowadzącym!

Nie tylko wiedza, ale i praktyka połączona z wieloletnim doświadczeniem  w przekazywaniu i utrwalaniu wiedzy. Warsztaty poprowadzi osobiście Łukasz Chwalczuk – wspólnik w Kancelarii Prawnej iuridica, prezes zarządu OSPTN, ESTA Europe Board Member, jeden z najbardziej znanych prelegentów na konferencjach i eventach logistycznych.

Tematy, które omawiamy na warsztatach:

  • Czy Klient musi przesłać fakturę lub zamówienie, aby udowodnić wartość uszkodzonego towaru?
  • Kto odpowiada za załadunek i rozmieszczenie towaru?
  • Kto odpowiada za prawidłowe opakowanie towaru?
  • Gwałtowne hamowanie a przechylenie towaru – jak radzić sobie z błędną praktyką w branży?
  • Kto odpowiada za przeciążanie pojazdów (masy całkowitej lub nacisków osi) – nadawca, spedytor a może przewoźnik?
  • Kierowca czy magazynier – kto jest odpowiedzialny za zamocowanie ładunku?
  • Kierowca czy magazynier – kto ma wystawić list przewozowy?
  • Kto odpowiada za błędy w liście przewozowym?
  • Dlaczego brak nazwy przewoźnika w liście przewozowym tak często powoduje odmowę wypłaty odszkodowania przez ubezpieczycieli?
  • Czy Klient może odmówić zapłaty za prawidłowo wykonany transport z powodu braków lub błędów w liście przewozowym?
  • Czy Klient może nałożyć karę umowną za niedostarczenie listu przewozowego lub faktury np. w 7 dni?
  • Czy Klient może nałożyć karę umowną za kilkugodzinne spóźnienie na rozładunek?
  • Ile mam czasu, aby wyegzekwować zapłatę zanim pieniądze przepadną – przedawnienie?
  • Jak przerywać bieg przedawnienia?
  • Czy wezwanie do zapłaty lub reklamacja przerywa bieg przedawnienia?
  • Czy neutralizacja listu przewozowego jest zgodna z prawem?
  • Czym grozi neutralizacja listów przewozowych?
  • Zastaw na towarze – czy mogę zatrzymać towar, gdy zleceniodawca mi nie płaci?
  • Stornowanie zleceń – czy mogę anulować zlecenie?
  • Czy mogę zmienić/skreślić warunki w zleceniu?
  • Jak określić wartość uszkodzonego ładunku?
  • Czy Klient może odmówić przyjęcia przechylonego ładunku (towar dobry, ale przechylony)
  • Czy przewoźnik ma obowiązek wracać do miejsca załadunku, gdy odbiorca odmawia przyjęcia ładunku?
  • Czy Klient może odmówić zapłaty z powodu złamania zakazu podwykonawstwa?
  • Kara umowna za tzw. podebranie klienta – co zrobić, aby zapis w zleceniu był skuteczny?
  • Zleceniodawca upadł – co dalej, jakie przysługują mi prawa?
  • OCP odmówiło wypłaty odszkodowania z powodu braku parkingów strzeżonych – jak mam się bronić?
  • Czym jest i jak się bronić przed tzw. rażącym niedbalstwem?
  • Kabotaż a obowiązek uzyskania zezwoleń i kary z tym związane?
  • Imigranci a odpowiedzialność za uszkodzony towaru?
  • Kary nakładane przez Border Force – jak się bronić i jak uzyskać akredytację?
  • Procedura kontrolna wg Border Force – jak dbać o ładunki na przejściu w Calais?
  • I wiele, wiele innych…

Dlaczego warto?

Każdy z uczestników warsztatów otrzyma:

  • materiały i opracowania prawne
  • zestawienie elektronicznych rejestrów przedsiębiorców i przewoźników w UE
  • tabele porównawcze pomiędzy transportem krajowym a międzynarodowym
  • certyfikat ukończenia

Teoria w praktyce – casy study:

Kradzież towaru

Skradzione 2 palety – odszkodowanie 253 000 € – jak się bronić, czy prawo chroni przewoźnika?

Błąd kierowcy

Kierowca ustawił na agregacie +18 stopni zamiast -18 – czym się bronić, jak zgłosić szkodę do ubezpieczyciela?

Zakres odszkodowania

W trakcie transportu uszkodzono 14 opon, a Klient żąda odszkodowania za 254 sztuki twierdząc, że „wszystkie brały udział w zdarzeniu” – czy ma rację?

ATP

Czy niewielkie wahnięcia temperatury w trakcie przewozu dyskwalifikują towar – co na to ATP?

Awizacja ładunków

Jak prawidłowo awizować ładunki, aby uniknąć oszustw i wyłudzeń w transporcie?

Utylizacja towaru

“Marka własna” a towar do utylizacji – jak bronić się przed wyolbrzymionymi oczekiwaniami marketów

Uszkodzony towar

Czy Klient może odmówić wydania uszkodzonego towaru przewoźnikowi?

Pozostałości po szkodzie

Czy przewoźnik może żądać sprzedania pozostałości po szkodzie?

Jak zgłosić szkodę?

Prawidłowe zgłaszanie szkód do ubezpieczycieli – najczęstsze błędy i prawidłowa praktyka

Towar neutralny

“Towar neutralny” – czy taka praktyka jest prawidłowa, czym grozi i jak się przed nią bronić?

W ostatnim czasie przeszkoliliśmy:

TBX Logistics

TBX Logistics

Havi

Havi

STI

STI

Interfjord

Interfjord

Colian

Colian

CEDC

CEDC

Coca-Cola

Coca-Cola