

ponad
600
osób
przeszkoliliśmy w 2019 roku

aż
29
firm z branży TSL
zaufało naszemu doświadczeniu

100
% uczestników
uznało szkolenie za przydatne
Dlaczego warsztaty?
Proces edukacji każdy z nas ma już za sobą, teraz pora na praktykę oraz praktyczne podejście do obowiązującego prawa. Masa przykładów, orzeczeń sądowych, wiele wzorów, ciągłą dyskusja a nie monolog prowadzącego.
Jeśli choć raz zastanawiałeś się nad odpowiedzią na chociaż jedno z poniższych pytań, nie zwlekaj – zarezerwuj swoje miejsce na warsztatach.

Kiedy i gdzie?
Z przykrością informujemy, że ze względu na zagrożenie koronawirusem COVID-19 zmuszeni jesteśmy odwołać planowane warsztaty dla nadawców. O nowym terminie poinformujemy Państwa, gdy tylko sytuacja wróci do normy i będziemy mogli zorganizować warsztaty bez żadnego ryzyka dla zdrowia uczestników.
Prosimy o niezobowiązującą rezerwację miejsca przez formularz jeżeli chcą Państwo zostać poinformowani o nowym terminie.
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest firmom nadawczym, ich pracownikom i kierownikom, a także innym osobom odpowiedzialnym zainteresowanym tematem funkcjonowania nadawcy w świecie prawa transportowego.


- Czy muszę pokazać fakturę lub zamówienie, aby udowodnić wartość uszkodzonego/skradzionego towaru?
- Kto odpowiada za załadunek i rozmieszczenie towaru – magazynier czy kierowca?
- Kto odpowiada za prawidłowe opakowanie towaru?
- Gwałtowne hamowanie a przechylenie towaru – jak radzić sobie z błędną praktyką w branży?
- Dlaczego nadawca ma zapłacić 40 000 zł kary, gdy przewoźnik narusza ustawę o transporcie drogowym?
- Od kiedy nadawca odpowiada kwotą 15 000 zł za przeciążenie osi lub masy całkowitej ciężarówki?
- Kto odpowiada za błędy i braki w liście przewozowym i dlaczego jest to nadawca?
- Dlaczego wpisanie numeru rejestracyjnego w liście przewozowym zamiast pełnej nazwy i adresu przewoźnika kosztuje tyle co wartość towaru?
- Nowe zasady dokumentowania WDT zgodnie z rozporządzeniem Rady (UE) 2018/1912
- Odbiorca nie przyjmuje przechylonego towaru – ile i kto ma zapłacić przewoźnikowi za transport powrotny?
- Przewoźnik przesłał dokumenty transportowe później niż wynikało to ze zlecenia. Czy mogę nałożyć na niego karę?
- Przewoźnik spóźnił się na miejsce rozładunku – czy mogę nałożyć na niego karę umowną, a jeśli tak to w jakiej wysokości?
- Dwa lata temu skradziono meble z naczepy – dlaczego przewoźnik nie musi zapłacić odszkodowania?
- Czy wezwanie do zapłaty przerywa bieg przedawnienia?
- Nadawca wymaga neutralizacji listu przewozowego. Czy jest to zgodne z prawem skoro Francuzi nakładają karę 800€?
- Przewoźnik grozi, że nie odda towaru jeśli nie zapłacę mu faktury – czy ma prawo zatrzymać przesyłkę?
- Fabryka nie zdążyła wyprodukować towaru – czy mogę stornować/anulować zlecenie transportowe?
- Towar został skradziony – czy wystarczy cennik, aby udowodnić wartość towaru?
- Kiedy i w jakim celu stosować deklarację przesyłki w liście przewozowym?
- Na załadunku pomylono towary, a odbiorca odmawia przyjęcia „nie jego towaru”. Czy przewoźnik ma obowiązek wracać do pierwotnego miejsca załadunku?
- Wbrew treści zlecenia firma transportowa skorzystała z podwykonawcy. Czy mogę nałożyć na niego karę?
- Spedycja ogłosiła upadłość, a przewoźnik żąda zapłaty od nadawcy lub odbiorcy – czy jest to zgodne z prawem?
- Parkingi strzeżone – dlaczego wpisywanie ich w zlecenie generuje koszty nadawcom, spedytorom i odbiorcom ładunków?
- Nielegalni imigranci, papierosy, narkotyki ukryte w przesyłce – czego może żądać przewoźnik od nadawcy?