przeszkoliliśmy w 2019 roku
ponad 600 osób
przeszkoliliśmy w 2019 roku
zaufało naszemu doświadczeniu
29 firm z branży TSL
zaufało naszemu doświadczeniu
uznało szkolenie za przydatne
100 % uczestników
uznało szkolenie za przydatne

Dlaczego warsztaty?

Proces edukacji każdy z nas ma już za sobą, teraz pora na praktykę oraz praktyczne podejście do obowiązującego prawa. Masa przykładów, orzeczeń sądowych, wiele wzorów, ciągłą dyskusja a nie monolog prowadzącego.

Jeśli choć raz zastanawiałeś się nad odpowiedzią na chociaż jedno z poniższych pytań, nie zwlekaj – zarezerwuj swoje miejsce na warsztatach.

Sukces warsztatów TSL

Kiedy i gdzie?

Z przykrością informujemy, że ze względu na zagrożenie koronawirusem COVID-19 zmuszeni jesteśmy odwołać planowane warsztaty dla nadawców. O nowym terminie poinformujemy Państwa, gdy tylko sytuacja wróci do normy i będziemy mogli zorganizować warsztaty bez żadnego ryzyka dla zdrowia uczestników.

Prosimy o niezobowiązującą rezerwację miejsca przez formularz jeżeli chcą Państwo zostać poinformowani o nowym terminie.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest firmom nadawczym, ich pracownikom i kierownikom, a także innym osobom odpowiedzialnym zainteresowanym tematem funkcjonowania nadawcy w świecie prawa transportowego.

Czym różnią się nasze warsztaty od pozostałych?

Pobieramy opłatę tylko wtedy, gdy spełniło oczekiwania

Tak, jako jedyni na rynku nie boimy się o jakość naszych warsztatów. Pobieramy opłatę za szkolenie tylko wtedy, gdy uczestnicy, subiektywnie ocenią szkolenie jako „przydatne”. Stosujemy tą zasadę od 8 lat – jeszcze nigdy nas nie zawiodła.

Mało? Sprawdź, kto będzie prowadzącym!

Nie tylko wiedza, ale i praktyka połączona z wieloletnim doświadczeniem  w przekazywaniu i utrwalaniu wiedzy. Warsztaty poprowadzi osobiście Łukasz Chwalczuk – wspólnik w Kancelarii Prawnej iuridica, prezes zarządu OSPTN, ESTA Europe Board Member, jeden z najbardziej znanych prelegentów na konferencjach i eventach logistycznych.

Program warsztatów:

  • Czy muszę pokazać fakturę lub zamówienie, aby udowodnić wartość uszkodzonego/skradzionego towaru?
  • Kto odpowiada za załadunek i rozmieszczenie towaru – magazynier czy kierowca?
  • Kto odpowiada za prawidłowe opakowanie towaru?
  • Gwałtowne hamowanie a przechylenie towaru – jak radzić sobie z błędną praktyką w branży?
  • Dlaczego nadawca ma zapłacić 40 000 zł kary, gdy przewoźnik narusza ustawę o transporcie drogowym?
  • Od kiedy nadawca odpowiada kwotą 15 000 zł za przeciążenie osi lub masy całkowitej ciężarówki?
  • Kto odpowiada za błędy i braki w liście przewozowym i dlaczego jest to nadawca?
  • Dlaczego wpisanie numeru rejestracyjnego w liście przewozowym zamiast pełnej nazwy i adresu przewoźnika kosztuje tyle co wartość towaru?
  • Nowe zasady dokumentowania WDT zgodnie z rozporządzeniem Rady (UE) 2018/1912
  • Odbiorca nie przyjmuje przechylonego towaru – ile i kto ma zapłacić przewoźnikowi za transport powrotny?
  • Przewoźnik przesłał dokumenty transportowe później niż wynikało to ze zlecenia. Czy mogę nałożyć na niego karę?
  • Przewoźnik spóźnił się na miejsce rozładunku – czy mogę nałożyć na niego karę umowną, a jeśli tak to w jakiej wysokości?
  • Dwa lata temu skradziono meble z naczepy – dlaczego przewoźnik nie musi zapłacić odszkodowania?
  • Czy wezwanie do zapłaty przerywa bieg przedawnienia?
  • Nadawca wymaga neutralizacji listu przewozowego. Czy jest to zgodne z prawem skoro Francuzi nakładają karę 800€?
  • Przewoźnik grozi, że nie odda towaru jeśli nie zapłacę mu faktury – czy ma prawo zatrzymać przesyłkę?
  • Fabryka nie zdążyła wyprodukować towaru – czy mogę stornować/anulować zlecenie transportowe?
  • Towar został skradziony – czy wystarczy cennik, aby udowodnić wartość towaru?
  • Kiedy i w jakim celu stosować deklarację przesyłki w liście przewozowym?
  • Na załadunku pomylono towary, a odbiorca odmawia przyjęcia „nie jego towaru”. Czy przewoźnik ma obowiązek wracać do pierwotnego miejsca załadunku?
  • Wbrew treści zlecenia firma transportowa skorzystała z podwykonawcy. Czy mogę nałożyć na niego karę?
  • Spedycja ogłosiła upadłość, a przewoźnik żąda zapłaty od nadawcy lub odbiorcy – czy jest to zgodne z prawem?
  • Parkingi strzeżone – dlaczego wpisywanie ich w zlecenie generuje koszty nadawcom, spedytorom i odbiorcom ładunków?
  • Nielegalni imigranci, papierosy, narkotyki ukryte w przesyłce – czego może żądać przewoźnik od nadawcy?

Dlaczego warto?

Każdy z uczestników warsztatów otrzyma:

  • materiały i opracowania prawne
  • zestawienie elektronicznych rejestrów przedsiębiorców i przewoźników w UE
  • tabele porównawcze pomiędzy transportem krajowym a międzynarodowym
  • certyfikat ukończenia

W ostatnim czasie przeszkoliliśmy:

TBX Logistics

TBX Logistics

Havi

Havi

STI

STI

Interfjord

Interfjord

Colian

Colian

CEDC

CEDC

Coca-Cola

Coca-Cola