6 grudnia 2023 r.
hotel Lamberton, Ołtarzew
maj 2023 r.
on-line, Google Meet
DSV
TimoCom
ArcelorMittal (PUDS)
DCT Gdańsk
Kuźnia Trans
Retos
Trans Europe
Marathon International
ponad
1800
osób
przeszkoliliśmy od 2019 roku
aż
100
firm z branży TSL
zaufało naszemu doświadczeniu
100
% uczestników
uznało szkolenie za przydatne
Dlaczego warsztaty?
Proces edukacji każdy z nas ma już za sobą, teraz pora na praktykę oraz praktyczne podejście do obowiązującego prawa. Masa przykładów, orzeczeń sądowych, wiele wzorów, ciągłą dyskusja a nie monolog prowadzącego.
Jeśli choć raz zastanawiałeś się nad odpowiedzią na chociaż jedno z poniższych pytań, nie zwlekaj – zorganizuj warsztaty w swojej firmie, dzięki którym poznasz swoje prawa i obowiązki.
Kiedy i gdzie?
Najczęściej firmy decydują się na organizację warsztatów w siedzibie swojej firmy. Szkolenie trwa około 8h. Pozwala to na sprawne zebranie zainteresowanych oraz brak konieczności dojazdu. Jeżeli chcieliby Państwo zorganizować szkolenie w innej lokalizacji – my zajmiemy się resztą!
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest spedytorom, pracownikom i kierownikom działów transportu, spedycji i logistyki, właścicielom firm transportowych i spedycyjnych, a także innym osobom odpowiedzialnym za transport w przedsiębiorstwach.
Tematy, które omawiamy na warsztatach:
- Czy Klient musi przesłać fakturę lub zamówienie, aby udowodnić wartość uszkodzonego towaru?
- Kto odpowiada za załadunek i rozmieszczenie towaru?
- Kto odpowiada za prawidłowe opakowanie towaru?
- Gwałtowne hamowanie a przechylenie towaru – jak radzić sobie z błędną praktyką w branży?
- Kto odpowiada za przeciążanie pojazdów (masy całkowitej lub nacisków osi) – nadawca, spedytor a może przewoźnik?
- Kierowca czy magazynier – kto jest odpowiedzialny za zamocowanie ładunku?
- Kierowca czy magazynier – kto ma wystawić list przewozowy?
- Kto odpowiada za błędy w liście przewozowym?
- Dlaczego brak nazwy przewoźnika w liście przewozowym tak często powoduje odmowę wypłaty odszkodowania przez ubezpieczycieli?
- Czy Klient może odmówić zapłaty za prawidłowo wykonany transport z powodu braków lub błędów w liście przewozowym?
- Czy Klient może nałożyć karę umowną za niedostarczenie listu przewozowego lub faktury np. w 7 dni?
- Czy Klient może nałożyć karę umowną za kilkugodzinne spóźnienie na rozładunek?
- Ile mam czasu, aby wyegzekwować zapłatę zanim pieniądze przepadną – przedawnienie?
- Jak przerywać bieg przedawnienia?
- Czy wezwanie do zapłaty lub reklamacja przerywa bieg przedawnienia?
- Czy neutralizacja listu przewozowego jest zgodna z prawem?
- Czym grozi neutralizacja listów przewozowych?
- Zastaw na towarze – czy mogę zatrzymać towar, gdy zleceniodawca mi nie płaci?
- Stornowanie zleceń – czy mogę anulować zlecenie?
- Czy mogę zmienić/skreślić warunki w zleceniu?
- Jak określić wartość uszkodzonego ładunku?
- Czy Klient może odmówić przyjęcia przechylonego ładunku (towar dobry, ale przechylony)
- Czy przewoźnik ma obowiązek wracać do miejsca załadunku, gdy odbiorca odmawia przyjęcia ładunku?
- Czy Klient może odmówić zapłaty z powodu złamania zakazu podwykonawstwa?
- Kara umowna za tzw. podebranie klienta – co zrobić, aby zapis w zleceniu był skuteczny?
- Zleceniodawca upadł – co dalej, jakie przysługują mi prawa?
- OCP odmówiło wypłaty odszkodowania z powodu braku parkingów strzeżonych – jak mam się bronić?
- Czym jest i jak się bronić przed tzw. rażącym niedbalstwem?
- Kabotaż a obowiązek uzyskania zezwoleń i kary z tym związane?
- Imigranci a odpowiedzialność za uszkodzony towaru?
- Kary nakładane przez Border Force – jak się bronić i jak uzyskać akredytację?
- Procedura kontrolna wg Border Force – jak dbać o ładunki na przejściu w Calais?
- I wiele, wiele innych…
Teoria w praktyce – casy study:
Kradzież towaru
Skradzione 2 palety – odszkodowanie 253 000 € – jak się bronić, czy prawo chroni przewoźnika?
Błąd kierowcy
Kierowca ustawił na agregacie +18 stopni zamiast -18 – czym się bronić, jak zgłosić szkodę do ubezpieczyciela?
Zakres odszkodowania
W trakcie transportu uszkodzono 14 opon, a Klient żąda odszkodowania za 254 sztuki twierdząc, że „wszystkie brały udział w zdarzeniu” – czy ma rację?
ATP
Czy niewielkie wahnięcia temperatury w trakcie przewozu dyskwalifikują towar – co na to ATP?
Awizacja ładunków
Jak prawidłowo awizować ładunki, aby uniknąć oszustw i wyłudzeń w transporcie?
Utylizacja towaru
„Marka własna” a towar do utylizacji – jak bronić się przed wyolbrzymionymi oczekiwaniami marketów
Uszkodzony towar
Czy Klient może odmówić wydania uszkodzonego towaru przewoźnikowi?
Pozostałości po szkodzie
Czy przewoźnik może żądać sprzedania pozostałości po szkodzie?
Jak zgłosić szkodę?
Prawidłowe zgłaszanie szkód do ubezpieczycieli – najczęstsze błędy i prawidłowa praktyka
Towar neutralny
„Towar neutralny” – czy taka praktyka jest prawidłowa, czym grozi i jak się przed nią bronić?