przeszkalamy rocznie
ponad 600 osób
przeszkalamy rocznie
zaufało naszemu doświadczeniu
blisko 100 firm z branży TSL
zaufało naszemu doświadczeniu
uznało szkolenie za przydatne
100 % uczestników
uznało szkolenie za przydatne

Cel szkolenia

Przekazanie kompleksowej wiedzy na temat konwencji CMR, prawa przewozowego, ustawy o transporcie drogowym, wskazanie podstaw prawnych, rozwinięcie praktycznych umiejętności uczestników szkolenia.
Sukces warsztatów TSL

Kiedy i gdzie?

Otwarte szkolenie dla firm transportowych i spedycyjnych odbędzie się 6 grudnia 2023 r. w Hotel Lamberton w Ołtarzewie k. Warszawy
Godziny, w których uczestnicy nabywać będą nową wiedzę to 9:00-16:00.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest spedytorom, pracownikom i kierownikom działów transportu, spedycji i logistyki, właścicielom firm transportowych i spedycyjnych, a także innym osobom odpowiedzialnym za transport w przedsiębiorstwach.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Udział w szkoleniu pozwoli na zdobycie i rozwinięcie umiejętności m.in. takich jak:

  • umiejętność wskazania procedur i nowych możliwości załatwiania reklamacji przez przewoźników na podstawie Konwencji CMR i Prawa przewozowego,
  • zwiększenie skuteczności rozpatrywania reklamacji zgłaszanych wobec przewoźników,
  • umiejętność wykorzystania możliwości prawnych i zwyczajowych uzasadniania różnego typu reklamacji dotyczących braków, uszkodzenia przesyłek i opóźnień w dostawie,
  • umiejętność udzielania odpowiedzi przez pracowników firm spedycyjnych i transportowych na roszczenia / zastrzeżenia / reklamacje zgodnie z możliwościami prawnymi i zwyczajowymi.
  • szkolenie umożliwi wdrożenie metod rozpatrywania roszczeń oraz zasad posługiwania się argumentami prawnymi (konwencje, zwyczaje, przepisy, warunki umowne).

Czym różnią się nasze warsztaty od pozostałych?

Pobieramy opłatę tylko wtedy, gdy spełniło oczekiwania

Tak, jako jedyni na rynku nie boimy się o jakość naszych warsztatów. Pobieramy opłatę za szkolenie tylko wtedy, gdy uczestnicy, subiektywnie ocenią szkolenie jako „przydatne”. Stosujemy tą zasadę od 10 lat – jeszcze nigdy nas nie zawiodła.

Mało? Sprawdź, kto będzie prowadzącym!

Nie tylko wiedza, ale i praktyka połączona z wieloletnim doświadczeniem  w przekazywaniu i utrwalaniu wiedzy. Warsztaty poprowadzi osobiście Łukasz Chwalczuk – wspólnik w Kancelarii Prawnej iuridica, prezes zarządu OSPTN, ESTA Europe Board Member, jeden z najbardziej znanych prelegentów na konferencjach i eventach logistycznych.

Tematy, które omawiamy na warsztatach:

Nowości prawne 2022/2023:

  • Pakiet Mobilności a nowe obowiązki w zakresie wynagradzania kierowców (krótkie omówienie)
  • Odpowiedzialność nadawców i załadowców za przekroczenie masy pojazdów lub nacisków osi
  • Najnowsze orzecznictwo sądowe dotyczące m.in. zleceń transportowych, odpowiedzialności przewoźnika za skradziony lub uszkodzony towar, spóźnienie na rozładunek
  • Czy Klient musi przesłać fakturę lub zamówienie, aby udowodnić wartość uszkodzonego towaru?
  • Kto odpowiada za załadunek i rozmieszczenie towaru?
  • Kto odpowiada za prawidłowe opakowanie towaru?
  • Gwałtowne hamowanie a przechylenie towaru – jak radzić sobie z błędną praktyką w branży?
  • Kto odpowiada za przeciążanie pojazdów (masy całkowitej lub nacisków osi) – nadawca, spedytor a może przewoźnik?
  • Kierowca czy magazynier – kto jest odpowiedzialny za zamocowanie ładunku?
  • Kierowca czy magazynier – kto ma wystawić list przewozowy?
  • Kto odpowiada za błędy w liście przewozowym?
  • Dlaczego brak nazwy przewoźnika w liście przewozowym tak często powoduje odmowę wypłaty odszkodowania przez ubezpieczycieli?
  • Czy Klient może odmówić zapłaty za prawidłowo wykonany transport z powodu braków lub błędów w liście przewozowym?
  • Czy Klient może nałożyć karę umowną za niedostarczenie listu przewozowego lub faktury np. w 7 dni?
  • Czy Klient może nałożyć karę umowną za kilkugodzinne spóźnienie na rozładunek?
  • Ile mam czasu, aby wyegzekwować zapłatę zanim pieniądze przepadną – przedawnienie?
  • Jak przerywać bieg przedawnienia?
  • Czy wezwanie do zapłaty lub reklamacja przerywa bieg przedawnienia?
  • Czy neutralizacja listu przewozowego jest zgodna z prawem?
  • Czym grozi neutralizacja listów przewozowych?
  • Zastaw na towarze – czy mogę zatrzymać towar, gdy zleceniodawca mi nie płaci?
  • Stornowanie zleceń – czy mogę anulować zlecenie?
  • Czy mogę zmienić/skreślić warunki w zleceniu?
  • Jak określić wartość uszkodzonego ładunku?
  • Czy Klient może odmówić przyjęcia przechylonego ładunku (towar dobry, ale przechylony)
  • Czy przewoźnik ma obowiązek wracać do miejsca załadunku, gdy odbiorca odmawia przyjęcia ładunku?
  • Czy Klient może odmówić zapłaty z powodu złamania zakazu podwykonawstwa?
  • Kara umowna za tzw. podebranie klienta – co zrobić, aby zapis w zleceniu był skuteczny?
  • Zleceniodawca upadł – co dalej, jakie przysługują mi prawa?
  • OCP odmówiło wypłaty odszkodowania z powodu braku parkingów strzeżonych – jak mam się bronić?
  • Czym jest i jak się bronić przed tzw. rażącym niedbalstwem?
  • Kabotaż a obowiązek uzyskania zezwoleń i kary z tym związane?
  • Imigranci a odpowiedzialność za uszkodzony towaru?
  • Kary nakładane przez Border Force – jak się bronić i jak uzyskać akredytację?
  • Procedura kontrolna wg Border Force – jak dbać o ładunki na przejściu w Calais?
  • I wiele, wiele innych…

Dlaczego warto?

Każdy z uczestników warsztatów otrzyma:

  • materiały i opracowania prawne
  • zestawienie elektronicznych rejestrów przedsiębiorców i przewoźników w UE
  • tabele porównawcze pomiędzy transportem krajowym a międzynarodowym
  • certyfikat ukończenia

Teoria w praktyce – casy study:

Kradzież towaru

Skradzione 2 palety – odszkodowanie 253 000 € – jak się bronić, czy prawo chroni przewoźnika?

Błąd kierowcy

Kierowca ustawił na agregacie +18 stopni zamiast -18 – czym się bronić, jak zgłosić szkodę do ubezpieczyciela?

Zakres odszkodowania

W trakcie transportu uszkodzono 14 opon, a Klient żąda odszkodowania za 254 sztuki twierdząc, że „wszystkie brały udział w zdarzeniu” – czy ma rację?

ATP

Czy niewielkie wahnięcia temperatury w trakcie przewozu dyskwalifikują towar – co na to ATP?

Awizacja ładunków

Jak prawidłowo awizować ładunki, aby uniknąć oszustw i wyłudzeń w transporcie?

Utylizacja towaru

„Marka własna” a towar do utylizacji – jak bronić się przed wyolbrzymionymi oczekiwaniami marketów

Uszkodzony towar

Czy Klient może odmówić wydania uszkodzonego towaru przewoźnikowi?

Pozostałości po szkodzie

Czy przewoźnik może żądać sprzedania pozostałości po szkodzie?

Jak zgłosić szkodę?

Prawidłowe zgłaszanie szkód do ubezpieczycieli – najczęstsze błędy i prawidłowa praktyka

Towar neutralny

„Towar neutralny” – czy taka praktyka jest prawidłowa, czym grozi i jak się przed nią bronić?

W ostatnim czasie przeszkoliliśmy:

TBX Logistics

TBX Logistics

Havi

Havi

STI

STI

Interfjord

Interfjord

Colian

Colian

CEDC

CEDC

Coca-Cola

Coca-Cola