Wznowiliśmy nabór do projektu dochodzenia odszkodowań z tytułu europejskiej zmowy cenowe producentów ciężarówek. Europejski Trybunał Sprawiedliwości w lutym 2024 r. ostatecznie potwierdził udział firmy Scania w zmowie cenowej producentów ciężarówek, działającej na rynku europejskim w latach 1997–2011. Decyzja ta zamyka wieloletnie postępowanie wszczęte przez Komisję Europejską, która już wcześniej stwierdziła udział w kartelu takich producent...

Trwa nabór firm transportowych i innych przedsiębiorstw, które chcą dochodzić odszkodowania od dealerów DAF w związku z naruszeniem prawa konkurencji na polskim rynku. W styczniu 2022 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał dwie przełomowe decyzje dotyczące nielegalnych porozumień kartelowych, zawartych przez polskich dealerów marki DAF:  DBK z Olsztyna, ESA Trucks Polska z Komornik (woj. wielkopolskie), TB Truck & Trailer ...

Z przyjemnością informujemy, że Łukasz Chwalczuk – założyciel kancelarii IURIDICA, ekspert prawa transportowego oraz prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracodawców Transportu Nienormatywnego (OSPTN) – został zaproszony do grona sędziów prestiżowego konkursu 2025 Project Power Awards, organizowanego w ramach Breakbulk Americas w Houston (30 września – 2 października 2025). Breakbulk Americas to największe wydarzenie branżowe poświęcone logis...

Z ogromną satysfakcją informujemy, że nasza kancelaria została wyróżniona w tegorocznej edycji Rankingu Kancelarii Prawnych „Rzeczpospolitej” w kategorii: „Sądowe rozwiązywanie sporów i arbitraż”. To prestiżowe wyróżnienie traktujemy jako potwierdzenie jakości i skuteczności naszej pracy – ale przede wszystkim jako wyraz zaufania, którym obdarzają nas Klienci. Ten sukces to zasługa całego naszego zespołu – jego profesjonalizmu, zaangażowani...

Nasza kancelaria w tym roku była partnerem tego wyjątkowego wydarzenia, organizowanego przez IntermodalNews.pl. Podczas Kongresu Patrycja Wróblewska wzięła udział w panelu dyskusyjnym poświęconym bezpieczeństwu w łańcuchach dostaw. Podczas dyskusji moderowanej przez Joanna Porath, MBA nasza ekspertka zaprezentowała efektywne rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa prawnego w transporcie intermodalnym. Kongres to jednak nie tylko teoretyczne dy...

Bartosz Majerski z naszej kancelarii wziął udział w corocznym spotkaniu Insulaw International, które w tym roku odbyło się w Zurychu. Insulaw International to prestiżowa organizacja zrzeszająca specjalistów prawa ubezpieczeniowego z całego świata. Spotkania te to nie tylko przestrzeń do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, ale także budowania wartościowych, międzynarodowych relacji. Cieszymy się, że mogliśmy reprezentować Polskę i aktywni...

Podczas tegorocznego Kongresu Brokerów organizowanego przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych mieliśmy przyjemność współorganizować serię paneli eksperckich wspólnie z Crawford & Company - Polska oraz Centrum Ubezpieczeń Gospodarczych . Kluczowym tematem były pożary w obiektach wielkopowierzchniowych – ich skutki, prawne konsekwencje i ubezpieczeniowe wyzwania dla operatorów logistycznych i ubezpieczycie...

Z ogromną satysfakcją informujemy, że do pierwszych polskich firm transportowych trafiły już przelewy z tytułu odszkodowań za zmowę cenową producentów ciężarówek. Nasi klienci otrzymali globalnie kilka milionów euro. Choć postępowanie trwa już od kilku lat, dziś możemy z pełnym przekonaniem powiedzieć: warto było czekać - realne pieniądze, które wracają do polskich przewoźników. To dopiero początek – kontynuujemy walkę o kolejne odszkodowania. ...

Transport do Wielkiej Brytanii niesie ze sobą ciągłe ryzyko kar nakładanych przez służby Border Force za przewóz nielegalnych imigrantów i niewłaściwe zabezpieczenie pojazdów. Zgodnie z przepisami zaostrzonego w 2023 roku systemu, kary mogą wynosić nawet 20 000 GBP za jednego nielegalnego imigranta na pojeździe przewoźnika oraz do 12 000 GBP za niezabezpieczenie pojazdu. Rozwiązaniem ułatwiającym uniknięcie wysokich kar jest przystąpienie przez ...

Klient Kancelarii zlecił przewoźnikowi transport drogowy towarów na trasie Polska-Dania. Docelowym miejscem dostawy była Norwegia, kontrahent Klienta miał dowieźć tam towar we własnym zakresie niezwłocznie po rozładowaniu towaru w Danii. Klient, ufając przewoźnikowi, nie monitorował przewozu, aż do momentu, gdy kontrahent zapytał o termin dostawy. Próby kontaktu z przewoźnikiem były utrudnione – przedstawiciele przewoźnika udzielali sprzecznych ...