Z dumą dzielimy się informacją, że wyrok Sądu Najwyższego, wypracowany przez adwokat Agnieszkę Sowę z naszej kancelarii, trafił na karty historii prawa transportowego! Informacje o wyroku pojawiły się w: -   "European Transport Law" – najbardziej prestiżowym europejskim czasopiśmie o prawie transportowym -   Oficjalnym zbiorze orzecznictwa Sądu Najwyższego Wyrok, będący owocem 10 lat intensywnej pracy, jest niezwykle ważnym punktem od...

Pojazdy sprowadzone z innych państw członkowskich Unii Europejskiej, które zostały poddane indywidualnemu dopuszczeniu, muszą przejść procedurę uznania krajowego w Polsce. Jest to kluczowy krok, by pojazd mógł być legalnie użytkowany na polskich drogach, szczególnie w przypadku pojazdów nietypowych, takich jak transporty nienormatywne. Proces rejestracji ciągnika siodłowego, naczepy, przyczepy, pojazdy modułowe, żurawie samochodowej (samojezdn...

6 września 2024 roku w historycznych murach Twierdzy Modlin odbyła się prestiżowa gala, która zgromadziła czołowych przedstawicieli branży transportowej, finansowej i logistycznej. Wydarzenie było wyjątkowym momentem, w którym Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe świętowały swoje trzy dekady działalności w Polsce, symbolizując długotrwały rozwój oraz wsparcie dla przedsiębiorstw transportowych. Podczas gali wyróżniono kluczowych partnerów bizne...

Z radością informujemy, że komentarz Łukasza Chwalczuka, eksperta w dziedzinie transportu ponadgabarytowego oraz partnera kancelarii Iuridica, został opublikowany w prestiżowym, międzynarodowym magazynie BreakBulk Magazine. To jedno z najważniejszych wydawnictw branżowych, które gromadzi liderów oraz ekspertów z całego świata, omawiających kluczowe wyzwania i perspektywy dla sektora logistyki i transportu projektowego. W swoim komentarzu Łukas...

Zapraszamy do udziału w warsztatach z zakresu prawa transportowego organizowanych przez Kancelaria Prawna IURIDICA! W tych trudnych dla transportu czasach wiedza o tym jak oszczędzać pieniądze i nie płacić niezgodnych z prawem kar umownych lub odszkodowań, pozwoli znacząco poprawić sytuację finansową firmy. Warsztaty poprowadzą Łukasz Chwalczuk i Patrycja Wróblewska Warsztaty odbędą się w formie on-line, w dwóch sekcjach: 22 paździe...

W styczniu 2022 roku polski UOKIK wydał dwie przełomowe decyzje dotyczące porozumień kartelowych, które w znaczący sposób naruszały prawo antymonopolowe. Polscy dealerzy DAF w okresie od lutego (2011) do marca 2018 roku dokonali podziału polskiego rynku i wymienili się informacjami o cenach. Praktyki te spowodowały zawyżenie cen za pojazdy ciężarowe. Decyzje UOKIK nie są prawomocne, mimo tego podejmujemy już działania zabezpieczające interesy pos...

Z przyjemnością informujemy, że doradzaliśmy Groupe CAT CEE przy zawarciu umowy najmu nowoczesnego i innowacyjnego magazynu - obiektu typu cross-dock BTS. Położony w Śląskim Centrum Logistycznym Sosnowiec III, certyfikowany przez BREEAM nowoczesny obiekt logistyczny, wyposażony w instalacje fotowoltaiczne i punkty ładowania pojazdów elektrycznych, umożliwi CAT LC Polska dalszy rozwój i ekspansję na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Kancelaria ...

W kontekście rejestracji pojazdów sprowadzanych z zagranicy, także z krajów Unii Europejskiej, niezwykle istotne jest zrozumienie różnicy między unijnym a krajowym dopuszczeniem jednostkowymi. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r., wyróżniamy dwa główne rodzaje dopuszczeń: Krajowe indywidualne dopuszczenie jednostkowe – zgodnie z art. 45 rozporządzenia 2018/858 są to certyf...

Odstępstwo od warunków technicznych pojazdu to kluczowy element, który pozwala na zarejestrowanie pojazdów specjalistycznych, takich jak naczepy, ciągniki siodłowe, żurawie samojezdne. Należy jednak podkreślić, że uzyskanie takiego odstępstwa jest jedynie pierwszym krokiem do legalnej eksploatacji pojazdu. Nie upoważnia ono do poruszania się takim pojazdem (który przekracza dopuszczalne normy) po drogach publicznych bez dodatkowego zezwolenia wyd...

Po ponad 10-letniej batalii sądowej i wydanych w sprawie czterech wyrokach, Sąd Najwyższy ostatecznie wydał korzystny wyrok dla naszego klienta. Istotę rozstrzygnięcia stanowił art. 30 ust. 3 Konwencji CMR, zgodnie z którym opóźnienie dostawy może stanowić podstawę do odszkodowania tylko wówczas, gdy zastrzeżenie zostało skierowane na piśmie w terminie 21 dni od dnia postawienia towaru do dyspozycji odbiorcy. W stanie faktycznym sprawy, opóźnieni...