Rewolucje TSL na finiszu

W styczniu 2015 r. zakończyły się bezpłatne audyty w ramach I edycji nowatorskiego programu Rewolucje TSL „Koszty a przychody, czyli jak nie podciąć sobie skrzydeł”. Bohaterami projektu były dwie firmy transportowe: MEGA SIERPC z Sierpca oraz Temperi Jan Kusiek z Krakowa. W ciągu trzech miesięcy dokonano w nich usprawnień w obszarach: strategii, kosztów transportu, ekonomicznej jazdy, organizacji przewozów oraz aktualizacji dokumentacji.

Rewolucje TSL to projekt zainaugurowany we wrześniu 2014 r. Jego celem jest wskazanie, jakie korzyści ekonomiczne może przynieść firmie korzystanie z wiedzy i narzędzi zewnętrznych usługodawców branży transportowej. Jego inicjatorem jest DKV Euro Service wraz z grupą ekspertów, firm i redakcji: Transport Manager, e-transport.pl oraz pracujwlogistyce.pl. W trakcie prac doradcy z poszczególnych obszarów dokonali nieodpłatnego przeglądu firm-uczestników oraz przekazali rekomendacje co do dalszego postępowania. – Dążyliśmy do tego, aby patrząc globalnie na cały biznes przewoźnika, wskazać gdzie warto ciąć koszty, a gdzie lepiej zainwestować bądź outsourece’ować usługi – bo nie zawsze tańsze oznacza optymalne – wyjaśnia Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska.

audytorzy rewolucji tsl iuridica patnerzy łukasz chwalczuk

Napięta sytuacja handlowa na naszej wschodniej granicy, precedensowy wyrok sądu kwestionujący zwrot zagranicznego VAT, sprawa ryczałtów za noclegi kierowców, czy też ostatnie rewelacje związane z minimalną stawką godzinową dla kierowców jeżdżących przez Niemcy – zdecydowanie przyszło nam żyć w „ciekawych” dla polskiego transportu czasach. Tym cenniejszy okazał się audyt prawny, przeprowadzony w ramach Rewolucji TSL. W przypadku Temperi Jan Kusiek, analizie poddano m.in. dokumenty kadrowe w ramach ich zgodności w zakresie diet i ryczałtów za noclegi, należnych z tytułu podróży służbowych. Ponadto działania kancelarii prawnej Iuridica umożliwiły uczestnikom bezkosztowe, profesjonalne i kompleksowe aktualizacje zleceń transportowych, poprawienie ogólnych warunków polis ubezpieczeniowych (OPC, OCS, AC) oraz dostosowanie prawnych reguł rozliczania się z kierowcami. – Dzięki zachowaniu kontaktu na odległość Przewoźnicy mogli na bieżąco uczestniczyć w pracach i analizach, co nie nadwyrężyło oddelegowanych do tego zadania pracowników – wskazuje Łukasz Chwalczuk z Iuridica.

rewolucje tsl iuridica chwalczuk kancelaria transportowa

Artykuł z Transport Managera, podsumowujący Rewolucje TSL:

rewolucje tsl tm iuridica chwalczuk

Artykuł z Truck&Machines:

truck&machines_iuridica_rewolucje_tsl_chwalczuk

Dodatek z Truck.pl:

truck(1)